Päänsärky, migreeni, huimaus

Lähes jokainen ihminen kärsii ajoittain päänsärystä. Päänsärky voi johtua hyvin erilaisista tekijöistä, ja siksi onkin erityisen tärkeää selvittää päänsäryn syy oikeanlaisen hoidon löytämiseksi. Yleisin päänsäryn muoto on jännityspäänsärky. Jännityspäänsärky johtuu niskahartiaseudun lihaskireyksistä. Oireiden syntyyn vaikuttavat niin henkiset kuin fyysisetkin tekijät.  Toinen erittäin tyypillinen päänsäryn muoto on migreeni. Päänsäryn taustalla saattaa olla myös leukanivelen ja purentaelimistön toimintahäiriöt tai särkylääkkeiden pitkäaikainen käyttö.

Pään ja kaulan alueen oireiden hoidossa hieroja/fysioterapeutti aloittaa alkuhaastattelun jälkeen tutkimuksen tunnustelemalla pehmytkudoksia niin pään (myös kallon ja kasvojen), kaulan, hartioiden ja selän alueelta. Löydöksien perusteella pehmytkudosrakenteet käsitellään erilaisin ottein yleensä alueellisesti, oireitten mukaan.  Hoidon jälkeen terapeutti suosittelee menetelmät hoidon jatkolle, sekä itsehoito-ohjeet yksilöllisesti sinun tarpeisiisi.

Kiropraktikon vastaanotolla selvitämme päänsäryn ja/tai huimauksen luonteen ja siihen sopivan hoidon haastattelun sekä useiden erilaisten neurologisten testien perusteella. Manuaalinen terapia keskittyy usein niskan alueelle, jota voi usein tukea esim. tasapainoa kehittävillä harjoitteilla. Tarpeen vaatiessa päänsärkyä kokeva ohjataan lääkärin vastaanotolle.

Ensimmäinen käynti: Henkilökuntamme haastattelee ja tutkii Sinua selvittääkseen syyt oireisiin. Hoidon tavoitteet laadimme yhdessä Sinun kanssasi.